Το λογισμικό
Μία σύγχρονη και καινοτόμα προσπάθεια
..στο χώρο των διαδραστικών προσομοιώσεων ψηφιακής εκπαίδευσης (E-Teaching & E-Learning)
Το λογισμικό προσφέρει στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τη δυνατότητα διαδραστικής μάθησης και κατανόησης των εννοιών και φαινομένων της φυσικής επιστήμης με τον πλέον αποτελεσματικό και παιδαγωγικό τρόπο.
ΕΙΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Οι διαδραστικές προσομοιώσεις αναπαραστούν φαινόμενα και καταστάσεις του φυσικού κόσμου, δημιουργήθηκαν με βάση την αντίστοιχη επιστημονική θεωρία που τα διέπουν και παρέχουν τη δυνατότητα χειρισμού των συνθηκών και των παραμέτρων με στόχο την κατανόησή του φαινομένου που μελετάται.
Δίνεται η δυνατότητα διάδρασης με τον χρήστη ώστε να μεταβάλει τα μεγέθη του φυσικού φαινομένου και να παρατηρεί πώς επηρεάζονται τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Επίσης κατά την προσομοίωση του φυσικού φαινομένου δίνεται η δυνατότητα παύσης της ροής του φαινομένου και συνέχισης προκειμένου να γίνεται ο ανάλογος αναστοχασμός.
Διαθέσιμες εκδόσεις
Διδακτικό υλικό
Καλύπτει πλήρως τη διδακτέα ύλη των Α', Β' και Γ τάξεων του Λυκείου
σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών.
Οι προσομοιώσεις είναι :
- Είναι ταξινομημένες σε ενότητες σύμφωνα με τη διδακτέα ύλη
- Συνοδεύονται από κείμενο που περιγράφει τη βασική θεωρία του φυσικού φαινομένου (προσεχώς).
- Περιέχουν ερωτήσεις και ασκήσεις ανά ενότητα (προσεχώς)
Το περιβάλλον
- περιλαμβάνει δισδιάστατη ή τρισδιάστατη γραφική αναπαράσταση του φυσικού φαινομένου αντίστοιχο ενός εργαστηρίου (VirtualLab)
- το μενού με τις παραμέτρους που επηρεάζουν την εξέλιξη του φαινομένου,
- τον πίνακα με τις βασικές μαθηματικές σχέσεις υπολογισμού των φυσικών μεγεθών που συνδέονται με το φαινόμενο καθώς
- το μενού επιλογής εμφάνισης των φυσικών μεγεθών και τέλος τις γραφικές παραστάσεις των φυσικών μεγεθών.
Δυνατότητες χρήστη
Με τις διαδραστικές προσομοιώσεις φυσικής ο μαθητής:
- Κατανοεί τη δημιουργία και τη χρονική εξέλιξη του φυσικού φαινομένου
- Μπορεί να μεταβάλει τις παραμέτρους (φυσικά μεγέθη) και να δει πως επηρεάζεται το φυσικό φαινόμενο
- Μπορεί να σταματήσει τη ροή του φυσικού φαινομένου και να εκτιμήσει την εξέλιξή του
- Μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει το ρυθμό εξέλιξης του φυσικού φαινομένου
- Προβληματίζεται, επεμβαίνει, σκέφτεσαι δημιουργικά και κατανοεί το φυσικό φαινόμενο
- Κερδίζει πολύτιμο χρόνο στη διαδικασία της μάθησης
Και το πιο σημαντικό, η μάθηση γίνεται μέσα από ένα ευχάριστο περιβάλλον γιατί η διαδραστική προσομοίωση:
- Παρουσιάζει εικονικά την εξέλιξη ενός φυσικού φαινομένου και δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να παρουσιάσει τις παραμέτρους που επηρεάζουν το φυσικό φαινόμενο, ενώ στον μαθητή τη δυνατότητα να το μελετήσει διαδραστικά και να το κατανοήσει σε βάθος
- Αναπτύσσει εποικοδομητικό διάλογο ανάμεσα στους καθηγητές και τους μαθητές
- Κάνει εύκολη την παρατήρηση, εξερεύνηση και ανακάλυψη του φυσικού κόσμου
- Αποτελεί πολύτιμο βοήθημα κατανόησης των προβλημάτων φυσικής και εμπέδωσης του θεωρητικού υπόβαθρου
- Συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τη θεωρία και την άσκηση